Lite julklappar så här i efterskott

Lovade att lägga upp bilder när julen hade varit så här kommer dom. Tyvärr har jag inga bilder ännu på de 3 olika varianter jag sydde av markeringstäcken till familjens jyckar, men det kommer så småningom det också =)

Mammas axelvärmare stickades på 20mm stickor och det var riktigt trevligt. Stickade dock med två trådar vilket gjorde att det inte räntade lika bra som med en tjockare, men jag blev så kär i färgen att det fick bli på det viset ändå. Axelvärmaren stickades i halvpatent vilket gav en jättetrevlig struktur. Jag får be mamma skicka en manekängbild så man ser hur den ser ut "in action". Oliver tyckte i alla fall att den var väldans skön som kudde.

Garn: Drops Eskimo

Det blev även 2 kaffehuvor till pressbryggare - en beställdes av min kollega Maria och en åkte till Arvidsjaur. Jag hoppas de kommer till användning!
Tyg: IKEA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0